dilluns, 26 d’octubre del 2009

El llenguatge audiovisual

Aquest dia, l’Imma a classe de COED ens va posar una conferència d’en Guillermo Orozco que parlava del llenguatge audiovisual.
Durant el visionament del vídeo, vaig prendre nota d’alguns aspectes que aquest home comentava:


Compara l’audiència amb el gènere (home – dona). Diu que tots hem de conèixer com utilitzar Internet i ho compara amb el sorgiment de la televisió i el cinema dient que abans no va haver tantes ganes o tant d’interès per veure aquests mitjans de comunicació, com ha passat amb el sorgiment d’internet.


Després, comenta que amb entrenament es pot modificar la perspectiva d’una imatge que es vol agafar i, per això, es requereix un aprenentatge de la representació de la realitat i, aquesta, pot ser modificada.

Com tots sabem, els mitjans de comunicació intervenen en la societat i més concretament a la població jove. Ell, a la conferència diu:


“hagamos lo que hagamos los padres y en la escuela són los que tienen que orientar y responder a los jóvenes i niños de la información que reciven en la televisión”.


Comenta també que, els mitjans de comunicació tenen una responsabilitat que tenen que assumir. Han d’educar, han d’ensenyar, han de posar coses il·lustratives com per exemple com es va rodar alguna pel·lícula en concret, i veure el que està darrera la pantalla. Fent això, permeten veure més enllà del que és una sola imatge. Concloent aquest comentari, ell expressa que existeix un gran desaprofitament del potencial dels mitjans i les tecnologies.


Insisteix que s’ha d’orientar per saber com utilitzar aquesta tecnologia, que permeteix ensenyar. Això s’ha d’aprofitar fent ús de la tecnologia i avançar en:


- Alfabetització digital múltiple a l’escola per interactuar en les noves tecnologies que permetin que tots podem treure el màxim de profit d’aquestes.


- Els joves aprenen de manera autodidacta, però això té certs límits perquè sinó, les noves tecnologies tenen resistències i més capacitat per asumir canvis. Però s’ha d’orientar, no hem de deixar que siguin tant autodidactes, perquè tenen el seu punt negatiu per a l’educació.


Després d’aquesta conferència, l’Imma ens va posar un anunci de Galeria, on podíem observar la intenció que l’autor de l’anunci volia transmetre a l’espectador, analitzant una sèrie d’aspectes que intervenen en aquest procés.


La intenció era anunciar material escolar resistent. Després vam fixar-nos en alguns aspectes del llenguatge: el ritme de la càmara, al principi era lenta i anava augmentant el ritme progressivament; la llum, de menys a més clar; la posició de la càmera; la música i els sons, la música comença quan els nens surten de les aules i va accelerant la cançó a mida que arriba al final de l’anunci.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada