diumenge, 10 de juny del 2012

Les TAC com a Tecnologies per a l'Aprenentatge

Primerament, s'ha de recordar que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació són un conjunt dels elements i les tècniques utilitzades en el tractament i transmissió de la informació, principalment la informàtica, Internet i les telecomunicacions.
Les TIC s'han integrat mica en mica dins del sistema educatiu dels centres modificant els objectius, criteris, continguts i metodologies de les classes i programacions didàctiques.




Però, què són les TAC? Són les Tecnologies d'Aprenentatge i Coneixement i es refereix a l'aplicació de les TIC per àmbits educatius, per utilitzar aquestes eines que ens ofereixen les tecnologies d'avui dia per tal d'aprendre, adquirir coneixement buscant informació, contrastant-la amb artícles, notícies, blocs de professionals, dialogant amb la comunitat virtual, etc.
La incorporació de les tecnologies en ambients d'aprenentatge comparteix la mirada dels plantejaments constructivistes:


  • Es considera el coneixement com el resultat d'un procés constructiu que ha de realitzar el propi alumne on aquest té un paper actiu.
  • La activitat constructivista de l'alumne no és una tasca individual sinó interpersonal, la qual interactua amb el mestre, els altres alumnes, amb la comunitat local i la cultura a la qual es desenvolupa.
  • Els alumnes sempre parteixen d'idees prèvis a partir de les quals s'inicien els nous coneixements. Per tant, la construcció del coneixement consisteix en l'adquisició d'informació procedent del medi, a través d'un procés en que la informació interactua amb la que l'alumne té i es produeix una reorganització.



Per arribar a aquestes propostes pedagògiques s'hauria de treballar des d'una perspectiva de l'aprenentatge col·laboratiu-cooperatiu. Es defineix com una estratègia d'ensenyament en la qual, per grups petits, cada alumne té diferents nivells d'aprenentatge i utilitzen una varietat d'activitats per millorar la comprensió del que han de treballar. Cada membre és responsable no només del que aprén, sinó d'ajudar i assegurar l'aprenentatge dels seus companys, creant un ambient de companyerisme.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada