dissabte, 9 de juny del 2012

L'impacte social de les TIC a l'escola

La introducció de les TIC a l'escola ha canviat l'organització i distribució de les aules i de les programacions didàctiques dels mestres, a més del sistema metodologic de cada centre. En certa manera, les escoles han hagut d'integrar les TIC i, conseqüentment, alterar part del projecte educatiu dels centres, per tal de donar resposta a la societat d'avui dia i oferir als alumnes eines per utilitzar aquests recursos d'elevada eficàcia. Per tant, aquest fet contribuieix a la innovació educativa atesa com a adequació a les característiques de la societat actual.




En el meu cas personal, durant la meva estada de pràctiques a l'Escola IPSI, estava amb alumnes de 5è de primària. L'escola tenia tot un programa didàctic d'informàtica establert per a cada curs i la peculiaritat que hi havia era que les classes eren impartides en anglès. És significatiu ensenyar Informàtica en anglès, ja que el sistema operatiu original dels ordinadors i tot el que engloba l'Internet, utilitza la llengua internacional: l'anglès.
Un altre cas és el fet d'incorporar a l'aula un ordinador, una pissarra digital i un projector. L'aula hauria d'estar equipada per tal de poder portar a terme activitats dinàmiques i diferents a les tradicionals i provocar en als alumnes una actitud més activa i participativa.
Aquests són, personalment, clars exemples de com s'haurien d'integrar les TIC a l'escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada